riviersonderend

Inhoud is steeds koning

with 2 comments

Teen die tyd is dit nie meer ‘n geheim dat bedrywe wat inhoud skep in ‘n krisis verkeer nie. Platemaatskappye, uitgewers en koerante se besigheidsmodelle is in so ‘n mate deur die internet omvergewerp dat mens wonder of hulle sal oorleef. Ek het al genoem dat ek nie meer koerante koop nie. Nie net is dit moeite om een te gaan koop nie, maar aai, daai kitsch Pick-n-Pay advertensie in die middel! En koerante is soos DStv – jy stel net in 5% van die inhoud belang. (Ek voorsien dat DStv ook in die nabye toekoms met ‘n krisis gaan sit, wag maar. En niemand sal dit meer verdien as DStv nie.) Buitendien, inligting is mos gratis, so waarom daarvoor betaal? Reg?

Daarom het dit my gister effe verras toe ek besef het dat ek vandag op ‘n maandelikse basis meer betaal vir inhoud as nog ooit in my lewe. Die verskil is net dat ek nie papier kry in ruil daarvoor nie. Musiek is nie besig om te sterf nie. Mense verloor nie belangstelling in nuus nie. Kennis het nie uit die mode gegaan nie. Uitgewers, koerante en musiekmaatskappye se besigheidsmodelle wel.

Die probleem is dat mens vandag tot baie meer inhoud toegang het as ‘n paar jaar gelede. Musiek het ‘n kommoditeit geword. Dit word verbruik. En teen die tempo wat ‘n mens musiek verbruik, is dit eenvoudig te duur en onprakties om elke keer ‘n CD aan te skaf.

Dieselfde probleem met boeke. As ek elke liewe boek moet koop en op ‘n boekrak stoor waartoe ek toegang wil hê, sal ek ‘n skuur moet bou wat ‘n boeing kan stoor. En ek kan ook nie bekostig om ‘n paar honderd rand vir elkeen te betaal nie. Een van die mees innoverende produkte wat die lig gesien het betreffende die uitgewersbedryf, is Safari Online. Teen ‘n maandelikse subskripsiefooi bied hulle jou toegang tot die katalogusse van sowat 20 uitgewers van boeke wat oor tegnologie handel.

Ek het ook nooit gedink dat ek vir inhoud sal betaal op my foon nie. Totdat ek McSweeney’s, ‘n onafhanklike uitgewer, se iPhone app ontdek het. Time het dit onlangs aangewys as een van die jaar se top 10 iPhone apps. Met goeie rede. Jy betaal ‘n minimale subskripsiefooi en ontvang dan allerlei interessante artikels, van comic strips, onderhoude, kortfilms, humor tot kortverhale (sowat 100 iPhone bladsye). Skielik het dit ‘n plesier geword om op plekke te moet wag! Die subskripsiefooi is min genoeg dat mens nie omgee om te betaal nie en dit is beslis die moeite werd.

Tegnologie het soveel geleenthede geskep vir skeppers van inhoud. Maar om dit raak te sien, sal jy moet afstand doen van jou idee dat jy R160 vir ‘n CD vra en R250 vir ‘n boek. Inhoud word goedkoper namate mense meer daarvan verbruik.

Written by George Maru

22 Desember 2009 at 7:06

Posted in sommer net

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Baie waar ja, eendag as ek ‘n iphone kan bekostig sal ek dit graag wil uit toets.

    Geseende Kersfees aan jou kant, en voorspoed vir die nuwe jaar!!

    flintstoned

    26 Desember 2009 at 16:24

  2. Dankie Flint, selfde vir jou ook!

    George Maru

    28 Desember 2009 at 11:37


Lewer kommentaar

